Jakub: Jak při práci kouče dosahuji flow

By Jakub Lysoněk

Jmenuji se Jakub a pomáhám lidem začít žít život podle jejich nejodvážnějších představ a dosahovat naplnění jejich maximálního potenciálu. Jak? Tím, že jim naslouchám a podporuji je v tom, aby naslouchali sami sobě a nechali se vést svou vlastní intuicí, svým srdcem. Metodu, které při mé práci využívám primárně, je koučování. Aby člověk dokázal opravdu dobře koučovat, je přitom doslova nutné být ve flow.

Zdroj: instagram.com/jakublysonek

Co to vlastně znamená flow? Vnímám ho jako svou nejproduktivnější zónu, kdy jsem naprosto pohlcený okamžikem. Vnímat pouze to, co je tady a teď. Zapomenu na čas, okolní svět a na úkoly, které mě ještě čekají. Tohle všechno zmizí a existuje pouze přítomný okamžik.

Ať už děláme cokoliv, pokud u toho zažíváme stav flow, děláme to vždy nejlépe, jak dokážeme a díky tomu dosáhneme nejlepšího možného výsledku. Také jsme mnohem efektivnější, protože naše pozornost putuje pouze jedním směrem.

Když sedím s klientem a povídáme si, jediné, co pro mě v tu chvíli existuje, je daný moment. Nemůžu si dovolit na chvíli se nad něčím zamyslet a přestat se soustředit. Každičkou vteřinu sezení, které trvá 1-2 hodiny vnímám každé slovo, které druhá strana vysloví. Vnímám všechny emoce, intonaci hlasu, gesta, pohyby, dokonce i mimiku obličeje. Díky tomu přesně vím, co se na druhé straně děje a jakou další otázku položit, abychom se přiblížili řešení.

Zdroj: instagram.com/jakublysonek

Co konkrétně mi tedy pomáhá, abych se do tohoto stavu dostal?

1. Dělám to, co mě doopravdy baví a zároveň pro to mám talent.

2. Soustředím se pouze na jednu jedinou věc a dělám ji na 100 %.

3. Vytvořím si dokonalé prostředí. Hudba, vzduch, lidé okolo, vibrující telefon, nepořádek na stole, to vše ovlivňuje pozornost. Čím méně vnějších vlivů na mě působí, tím lépe a rychleji se dostanu do flow.

4. Zkracuji si termíny úkolů a nastavuji si budík například na 45 minut, při kterých mohu dělat pouze tu jedinou věc. Pak si dám 5 minut pauzu a znovu zapínám budík.

5. Preventivně doplňuji energii a posiluji tak můj kognitivní zdroj.

K doplnění energie nejčastěji využívám sport, procházku, dechové cvičení, ledovou sprchu, 20 minutový šlofíček a také přírodní chytré tobolky Mindflow.

Na Mindflow je skvělé to, že moji energii nenakopne až do nebe, jako guarana, energeťák nebo kafe. Povzbudí mě akorát natolik, abych se následující 3 hodiny dokázal plně soustředit (být ve flow) a zároveň neměl nutkání vyběhnout maraton.

Tak jako vše, i dostávání se do flow a setrvání v něm vyžaduje trénink. Pokud vám zatím dělá potíže se do něj dostat, začněte s krátkými intervaly, ve kterých dokážete udržet pozornost. Tyto intervaly postupně prodlužujte, až si jednoho dne při pohledu na hodinky řeknete „sakra to už je tolik?“.

Sledujte náš FacebookInstagram

Denní tipy pro vaši produktivitu 👍

Pošleme vám každý den jeden tip. Budete produktivnější, uděláte víc práce za méně času a zlepšíte svůj pracovní i osobní život. Pohodlně, rychle, do vaší Messenger aplikace.