Umím si to zařídit. Stíhám školu, práci i cestování.

Od Vierka Dušková

Stíhat tisíc věcí a nemít téměř žádný volný čas je lepší než mít mraky času a nedělat nic.
To je věta, kterou se už několik let řídím a nemíním to v budoucnu měnit.

Jmenuju se Vierka Dušková a sama sebe bych popsala jako studentku farmacie, která se rozhodla neobětovat škole všechen svůj čas, ale užívat si i během let náročného studia jak jen to jde!

Farmacii studuji už pátý, tedy poslední rok. Tomu abych se při studiu dostala až sem jsem musela v minulosti obětovat velmi mnoho času. Vždy mi ale záleželo na tom, aby se pro mě škola nestala absolutní a jedinou prioritou. Mé další zájmy a osobní život jsou pro mě neméně důležité.

Jednou z hlavních činností, kterým se během studia aktivně věnuji je psaní blogu. Není to však jen o psaní. S blogem souvisí další hromada aktivit jako focení, navštěvování nejrůznějších eventů, studium a domlouvání spoluprácí. Nikdy jsem si nedávala dlouhé pauzy a nové články vycházely i přes zkouškové, kdy byla každá hodina drahá a teklo mi do bot. Také mě nikdy nenapadlo svou vášeň v psaní kvůli škole omezovat.

Mým dalším velkým hobby je cestování! Během studia na vysoké škole jsem konečně začala cestovat pravidelně a této zálibě věnovala téměř každý volný víkend. Kdy jindy by měl člověk vidět svět a zažít skutečné dobrodružství než teď, když je mladý, bez závazků a může cestovat levně a nalehko!

V neposlední řadě jsem velmi společenská a proto trávím mnoho času s přáteli a také poznáváním nových inspirativních lidí. Ačkoliv se aktivně věnuji blogu a Instagramu, jsem člověk, který stále upřednosťnuje osobní kontakt před konverzacemi na sociálních sítích. 

Když potkám někoho, kdo mě zná jen z internetu, neustále dostávám otázku, zda tu farmacii vlastně ještě studuju a kde na to beru čas, když neustále cestuju, bloguju a podnikám vše možné s kamarády. Odpověď je prostá. Studuju, jen si to umím dobře zařídit!

Následuje otázka, jak to všechno stihám, aniž bych se z toho zbláznila. Není to žádná věda! Mně osobně fugnují 3 základní věci: 

1. Plánování a priority

Základem všeho je umět si svůj program naplánovat. Pokud mám daný den či týden hromadu aktivit a nenapíšu si je, velmi rychle se v nich začnu ztrácet, zapomínat, nestíhat a zbytečně se tak strestovat.

Upřednostňuju klasický papírový diář, který nosím vždy u sebe. Každý den si najdu chvilku na rozplánování následujících dní a vyznačím si, co už jsem splnila. Každý, kdo si vede diář nebo todo list ví, jak super to je pocit, když můžete odškrnout další položku! Díky tomu mám přehled, kdy mám kde být a nemusím vše nosit v hlavě. Na menší úkoly používám poznámky v telefonu, odkud je průběžně vymazávám.

Čas mi také šetří i to, že vůbec nesleduju televizi ani seriály. Raději jdu prostě ven s kamarády, na výlet a nebo trávím den s rodinou.

2. Pohyb

Když mám pocit, že je toho na mě příliš, všeho nechám a jdu si zasportovat! Nejlépe mi pomáhá jóga, u které se krásně uvolním a zapomenu na každodenní starosti. Dobře mi fugnuje i běh. Nejde mi ani tolik o fyzický výkon jako o vyčištění hlavy. Při pohybu se prokrví organismus, zklidní myšlenky a mohu se znovu a s nebývalou lehkostí vrhnout do práce. 

3. Mindflow

Když už se do nečeho pustím, snažím se to vždy dělat efektivně a naplno. Během pár hodin plného soustředění zvládnu často více než za celý vleklý den, kdy jsem unavená a myšlenky mi lítají všemi směry.

Proto používám Mindflow. To mi pomáhá v intenzivnější koncentraci a zahnání únavy. Objevila jsem ho minulý rok a už mi stihnul pomoct při státnicích, psaní diplomky i článků na blog. Mindflow je přířodní doplněk stravy, který obsahuje látky podporující paměť, soustředění a bojující proti únavě. Když při práci začnu cítit útlum, jednoduše si vezmu jednu tobolku a do 20 minut už jsem opět na vrcholu své produktivity, která mi vydrží nejméně další 3 hodiny.

Mohu ho tak doporučit každému, kdo chce žít zdravý aktivní život a vytěžit ze svého času maximum!

Vierka

samotna-polozena

3 hodiny soustředění v přírodní tobolce Mindflow

Mindflow je přírodní alternativa energeťáku, kávy nebo čaje. Pomůže porazit únavu a naplno se 3–4 hodiny soustředit.