Míša: Když čas je opravdu to nejdražší, co máte

Od Míša Hengalová

Jako koncipientka v (téměř) třetím roce praxe už moc dobře vím, že čas je to nejdražší, co každý člověk – nebo aspoň člověk pracující v advokacii – má. Proto se neustále učím s ním efektivně nakládat a využívat ho na maximum, jak v práci, tak ve volných chvílích. I když bych si většinou přála, aby měl den 48 hodin a já pohodlně stíhala vše v práci, být dokonalou přítelkyní, zvládala domácí práce, dávala si dvoufázové tréninky, vídala všechny moje blízké, konečně pohnula s disertačkou a viděla všechny filmy a přečetla všechny knihy, které se mi hromadí na posledním listě diáře, bohužel čas není nafukovací. I tak mám už svou denní rutinu, která mi pomáhá se ve svém dni “neztratit”.

Zdroj: instagram.com/hengalova.m

Běhám

Svůj den obvykle startuji hodinou sportu, běh jsem si vážně zamilovala. Vzhledem k tomu, že můj trenér je zároveň můj přítel, je tahle hodina jedna z mých nejoblíbenějších z celého dne. Poslední týdny taky občas chodím běhat s partou #runjinak, tak se ze sportovních rán nestává nuda. Spousta lidí se mě ptá, proč nechodím sportovat večer, ale já mám jednoduše ráda ten pocit, kdy už v osm ráno vím, že jsem pro sebe něco udělala. S čistou hlavou jsem pak připravená na nový den.

Plánuju

Čas v tramvaji cestou do práce se snažím získat přehled o dění ve světě, nebo taky občas bezcílně projíždím instáč. Stejně tak si ale snažím naplánovat nadcházející den, projít e-maily a užít si poslední chvíle klidu před příchodem do korporátu. Netrávím tak první hodinu v práci bádáním, co vlastně bych za ten den měla stihnout.

Dobíjím energii

Jak už jsem naznačila, práce v advokátce umí občas člověka pěkně potrápit, obzvlášť co se času týče. Nikdo se tu bez dobrého task a time managementu opravdu neobejde, proto mám za sebou i několik interních školení, jak si čas plánovat. I když vám ale časový rozvrh sedí na minuty, bez koncentrace na úkoly se stejně pracovat nedá. Zkusila jsem proto už opravdu hodně doplňků, které mi s tímhle pomáhají. Káva, zelený čaj, matcha, ječmen, redbull, cola, guarana, všechno co si člověk dokáže představit.

Zdroj: instagram.com/hengalova.m

Dobře na mě působila většina “pomocníků”, jako nejlepší ale na plné čáře hodnotím Mindflow, na které přichází čas zhruba kolem šesté večer. Dokážu díky němu přestat zívat, dotáhnout poslední úkoly a nezatížit se bezesnou nocí, která by mě třeba po kávě čekala. Byla jsem k Mindflow trochu skeptická, ale když jeho účinky zažijete na vlastní kůži, téměř okamžitě vás přesvědčí.

Možná i díky němu mám pak večer chuť a energii dohánět resty – číst, malovat, koukat na Netflix nebo konečně vyžehlit tu hromadu prádla, co se tak nenápadně vždy někde nakupí. Víkendy a další volné dny se pak snažíme trávit v přírodě, výletovat, běhat, a na chvíli si odpočinout od velkoměsta.

Tenhle můj work&life balance samozřejmě nefunguje na 100 %, někdy se ozve práce, někdy zdraví a někdy – naprosto přirozeně – i moje lenost. I přesto mám ale pocit, že svůj čas zvládám, a to právě i díky malým každodenním návykům, které mi šetří čas. Odměnou mi je pak klid na duši!

Sledujte náš FacebookInstagram

Denní tipy pro vaši produktivitu 👍

Pošleme vám každý den jeden tip. Budete produktivnější, uděláte víc práce za méně času a zlepšíte svůj pracovní i osobní život. Pohodlně, rychle, do vaší Messenger aplikace.