8 tipů, jak nemít kocovinu

Čas čtení: 2 min
8 tipů, jak nemít kocovinu

Přehledné tipy jak nemít kocovinu. Vše jsme stručně a jasně sepsali. Postupně v časovém sledu tak, jak si užíváte pohodový večer.

1. Pořádně se připravte

Najíst se je základ. Zpomalí se tak vstřebání alkoholu. Ideální je jídlo bohaté na proteiny, vlákninu a vodu. To je například maso, pro vegetariány třeba hummus a zelenina.

2. Na nápoji záleží!

Alkoholické nápoje se liší složením. Všechny obsahují vodu a ethanol, ostatní složky jsou však různorodé. Nazývají se kongenery a jsou jednou z příčin kocoviny. Nejméně jich obsahují čiré alkoholy (jako je vodka), nejvíce naopak tmavé (např. burbony).

Po nápojích, které obsahují bublinky se opijete rychleji. Naopak to, že míchání různých druhů alkoholů kocovinu zhoršuje je mýtus!

3. Pijte i nealko

Prokládejte celý večer alkohol nějakým nealkoholickým nápojem. Předejdete tak typickým příznakům jako je bolest hlavy a sucho v puse.

4. Zkuste produkt Hangover

Mindflow Hangover je unikátní kombinace 11 přírodních látek jako například ostropestřec mariánský a opuncie mexická.

Zrychlí metabolismus škodlivých látek, doplní potřebné vitaminy a minerály, které tělo během večera ztratí. Taktéž zvýší antioxidační kapacitu organismu, takže ho chrání před poškozením. Detailní mechanismus, jak funguje produkt Hangover, se dočtete v našem článku.

5. Hýbejte se během večera

Pohyb během večera zrychlí metabolismus a do určité míry zrychlí i metabolismu škodlivých látek. Čerstvý vzduch také pomáhá od akutní nevolnosti. Takže na příští párty neváhejte protančit střevíce, děláte to vlastně pro svoje zdraví!

6. Kouření a ostatní látky zhoršují kocovinu

Kouř z cigaret obsahuje acetaldehyd. Tu samou látku, na kterou se metabolizuje ethanol a způsobuje kocovinu. Kouřením jeho koncentraci v těle ještě zvýšíte a kocovinu zhoršíte.

7. Vyspěte se

Vyspěte se alespoň 7 hodin. Tělo se potřebuje zregenerovat a to mu jde nejlépe ve spánku. Studie připisují spánkovému deficitu mnoho symptomů, které vnímáme jako symptomy kocoviny.

8. Vydatná snídaně následující den

Na nohy vám pomůže sladká snídaně. Tělo potřebuje po noci doplnit cukry. K tomuto účelu nejlépe poslouží sladká snídaně nebo třeba ovocný džus. A nebojte si dopřát i šálek kávy.

Čemu se naopak vyhnout obloukem?

Babská rada – dát si po ránu „vyprošťováka“ neboli dalšího panáka – kocovinu akorát oddálí. Navíc játra vám rozhodně nepoděkují. Ani léky na bolest nejsou pro zdraví to pravé ořechové. 

Máte nějaké vlastní tipy na to, jak nemít kocovinu? 🙂 Neváhejte nám napsat, na Facebooku nebo Instagramu nás najdete ve dne v noci.

Další tipy z blogu