3 tipy, jak zvládnout zkoušky s klidem

Od Jakub Chvosta

Období, na které se nikdo netěší, a když už přijde, každý ho chce mít co nejrychleji za sebou. Zkouškové. Probdělé noci, litry kávy, a stále nemáš pocit, že na zkoušky půjdeš se vztyčenou hlavou? Přečti si tyhle tři tipy, abys z času stráveného nad knihami vytěžil maximum.

1. Rozvrhnutí času

Time Management se pojí s efektivitou velmi často a není to náhodou.  Správné rozvrhnutí času a učiva je základní princip, který ti pomůže udělat si přehled, kolik času reálně na učení potřebuješ a pokud to dodržíš, vyhneš se zbytečnému stresu z nahromaděného učiva během posledních dnů před termínem.

Při plánování nezapomeň ani na opakování den nebo dva před zkouškou, abys měl/a čas na to projít si hlavní body anebo zopakovat to, co ti během učení nešlo. Svůj plán si zapiš na papír, nebo do tabulky, ze které můžeš po splnění jednotlivých cílů položky vyškrtávat.

Tím získáš pocit, že před tebou zbývá méně učiva, a že všechno stihneš.

 

2. Rušivé aktivity a odměňování se

Druhý bod souvisí s tím prvním. Je asi zbytečné ti radit, aby sis během zkouškového vypnul/a telefon, odpojil/a internet v počítači a zavřel/a ses do místnosti bez televize.

Internet mnohdy při učení používáme nejen k prokrastinaci, ale také k získávání informací a materiálů, popřípadě poznámek od spolužáků. To vše ale může jednoduše vyústit v to, že zíráme na Instagram nebo Facebook, a hodina, kdy jsme se měli učit uplyne na internetu jako nic. Proto je dobré vypnout upozornění ze sociálních sítí, případně internet na určitou dobu i vypnout. Pokud ho při učení ale potřebuješ, otevři si na počítači okno, kde budeš mít jen stránky, které jsou k učení opravdu nutné.

Do svého plánu si jako odměnu za zvládnuté učivo zařaď 15 minut nicnedělání, do kterých můžeš zahrnout oblíbený seriál, kamarády, nebo sociální sítě. Na prokrastinaci si ale dávej pozor, protože nedodržení plánů, které sis stanovil/a v prvním bodě tě dostanou do zbytečného skluzu a stresu.

3. Maximální koncentrace

Pokud ses rozhodl aplikovat do svého zkouškového režimu výše zmíněné body, tak jsi na dobré cestě zvládnout zkouškové bez stresu a zbytečných nervů.

Může se však stát, že i když máš učivo rozvrhnuté a neruší tě zprávy na telefonu ani kamarádi, doléhá na tebe únava, nebo ti nejde soustředit se. V tom případě jsou zde přírodní stimulanty, které tě vzpruží a pomohou ti vytěžit z tvé studijní snahy maximum.

Na výběr je jich mnoho, například káva, zelený čaj nebo guarana. Pokud si však nevíš rady, co je pro tebe to pravé, nebo jsi naopak už všechno vyzkoušel/a, potom přichází v úvahu přírodní tobolky Mindflow, které obsahují účinné látky ve správném poměru k dosažení nejlepších výsledků.

Věříme, že tyto tipy vyzkoušíš a svoje učení zefektivníš na maximum! Všichni se přece chceme zkoušet zbavit co nejdříve a věnovat se zajímavějším činnostem, ne?

Tým Mindflow

samotna-polozena

3 hodiny soustředění v přírodní tobolce Mindflow

Mindflow je přírodní alternativa energeťáku, kávy nebo čaje. Pomůže porazit únavu a naplno se 3–4 hodiny soustředit.