Zpět na články Zpět na články

Jak se zbavit kocoviny?

Čas čtení5 min

Kategorie: Alkohol a kocovina

04. 02. 2020 / Od: Jakub Chvosta

Hangover food

Co dělat, když to večer přeženete a ráno se vzbudíte s kocovinou? Na toto téma proběhlo již mnoho studií a nespočet pokusů v praxi, my dali všechno dohromady a nejlepší praktiky jak se zbavit kocoviny vám v tomto článku přiblížíme!

Při kocovině je tělo dehydratované, játra mají plné ruce práce s odbouráváním látek, je rozhozená hladina cukru a většinou jsme i nevyspalí.

1. Nasnídej se

Pokud jste to nepřehnali až tak, že byste hned všechno vraceli zpět, je dobré se nasnídat. Tipů na internetu s názvem Hangover Food je spousta. Zde zmíníme pouze ty zkoumané nebo takové, na kterých pochopíte princip a pak si sami vyberete to, co vám chutná.

Potřebujeme doplnit vitamíny, minerální látky a cukr. Naopak nepotřebujeme nic kyselého.

  • Banány doplní cukry i draslík, o který tělo během večera přišlo.
  • Med – doplní kromě glukózy i kolem 35 % fruktózu. Dle studie na 50 dospělých urychluje odbourávání ethanolu.
  • Borůvky obsahují antioxidanty a napomáhají imunitnímu systému. Rozhození právě imunitního systému je podle mnoha studií jedním ze spouštěčů kocoviny.
  • Polévka doplní vodu i minerály látky. Vhodná třeba když se vzbudíte právě k obědu…
2. Kafe?

Neexistují žádné průkazné studie, které by podpořily zlepšení kocoviny. Záleží na každém, jestli mu káva vyhovuje nebo ne. Kafe ještě více dehydratuje, o to větší pozor si dávej na pitný režim.

3. Pít!

Ikdyž v článku radíme, že se má prokládat každý alko drink nealkem – ruku na srdce – kdo to dodržel. Po ránu je důležité doplnit tekutiny – pro doplnění cukrů přijde vhod sladký džus. Minerální voda zase doplní minerální látky a zmírní překyselení organismu.

4. Léky na bolest

Stručná odpověď je ne.

Vysvětlení: Sice vám můžou pomoct od bolesti, ale daleko více uškodí žaludku a játrům. Enzymy jsou vytížené metabolismem alkoholu a acetaldehydu a nestíhají odbourávat léky, které tak způsobí větší nežádoucí účinky než obvykle. Pokud si přesto nedáte říct a léky si chcete vzít tak alespoň poradíme, že méně škodlivé řešení je dát si je ráno než brát si je už večer před spaním. Zároveň, pokud už něco zvolit, tak ibuprofen – těch negativních účinků na naše orgány má méně než třeba aspirin nebo paracetamol. Vždy ale koukněte do příbalového letáku.

5. Panák po ránu

“Babská rada” panák po ránu překvapivě vědecky podložené účinky na zmírnění příznaků kocoviny má. Jenže! Pomůže od kocoviny pouze tím, že ji oddálí. Zároveň je to další zátěž na játra.

Vysvětlení: Alkohol se v těle váže na důležité struktury lépe, než škodlivé látky způsobující kocovinu, a tudíž je “vytlačí”. Ovšem jen na chvíli. Pak se zmetabolizuje a je z něj další přítěž..

6. Spánek

Studie ukazují, že spánek dlouhý alespoň 7 hodin zmírňuje kocovinu o 80%. Pokud jste to nezvládli, je možné, že mnoho příznaků je právě z nevyspání. Během spánku tělo nejlépe regeneruje. Pokud tedy máte kocovinu, spánek je jedna z mála zaručených věcí.

7. Lehký pohyb

Lehké cvičení či procházka pomůže lépe nastartovat vaše tělo. Zrychlí se metabolismus a dostanete tělo do mírné zátěže. Rychleji se tak vyplaví toxiny z těla a čerstvý vzduch pomáhá od únavy a bolesti.

P.S. Pokud se nechceš ráno s kocovinou vůbec potýkat, vyzkoušej náš přírodní produkt Mindflow Hangover.

Přihlásit se k odběru novinek

Dostaň se k možnosti testování nových produktů, jako první ke vzdělávacímu obsahu i speciálním odměnám. více informací

Mohlo by se Ti líbit